Friday 10 May 2013

Biskut butter

Assalamualaikum..mlm ni punye projek..buat biskut butter..ni kali kedua saya buat..kali ni saya ubah sikit dari menu, buat 2 adunan satu butter shj lg satu perisa coklat..hehehe, first time buat minggu lepas,huru hara sikit, bentuk x sekata, ada yg hangus sikit, tp still bole mkn..rase not bad tp manis sikit..apepun suami cakap sedap..tu yg saya bersemangat lg nak buat utk die ni..so kali ni gula saya seimbangkan dgn tepung..supaya x berape manis..tp rase lemak2 je..ermmm sedapnye..oklah jom layan gambar dibwh..bhn2 dan cara2 saya sertakan sekali..sgt2 mudah...resepi ni saya ambik dari google je...
1/2 buku butter + gula 1/3cwn...dikacau hingga berkrim...

Selepas dah nampak berkrim masukkan sesudu kecil essen vanilla..kacau lagi..

Lepas tu masukkan tepung 2cwn..gaul sebati..bahagi 2 adunan satu letak serbuk koko..lg satu adunan asal..selepas itu jgn terus bakar, kene masuk peti ais dlm 20 minit..

Buatlah sesuka hati ati anda nak cetak ke,..nak buat mcm kuih semprett ke..asalkan  saya yg same..sy buat teknik cam ni..bile adunan ni dah keras senang saya nak potong..pastu xyah nak mencetak lg..simplekan??..



Haa..tu dia..siap dipotong..rupa x senonoh..hehehe

Dah siap dibakar..guna api atas bawah,150c, lebih kurang 15mnt

Sedap..ranggup..selamat mencuba!!





0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2012 tentang kami. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates