Tuesday 7 May 2013

Kek kukus pandan & koko



Salam semua..rasenye dah beberapa minggu tak membaking kek..(cehh ayat..)atas alasan sakit gigi...tapi last week saya dah pegi cabut gigi saya..akhirnye terlepas seksa menanggung sakit gigi, alhamdullilah..tu yg gian nak buat kek tu,..ni kali ke 2 saya buat kek kukus..tgk2 blog org, sepatutnye perisa pandan je, tp saya try gabungkan ngan koko..jadi jgk ..jom layan gambar2..


Bhn2 simple je:
gula 1cwn,
butter 3sudu,
telur 2bj,
tepung gandum 1 cwn,
pewarna pandan
perisa pandan
serbuk koko

Cara2 :
pukul gula dan butter hingga sebati,masuk telur kacau,
masuk tepung kacau lagi, dah sebati,
adunan bagi 2, letak pewarna dan perisa, mcm gmbr kat atas,
pastu masuk adunan berselang seli dlm loyang,
kukus selama 45mnt

Selamat mencuba!!
 Jom follow instagram saya @zarithhaiza






0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2012 tentang kami. Powered by Blogger
Blogger by Blogger Templates and Images by Wpthemescreator
Personal Blogger Templates